A vállalati online jelenlét alapjai

Az online jelenlét fontossága

A vállalkozások számára a legnagyobb értéket a potenciális ügyfelek elérése, vásárlókká formálása és megtartása jelenti. 2020 óta az ügyfelek és vásárlók elérése még jobban az online térbe tolódott: immár elkerülhetetlenné vált ott megfelelő kapcsolatot kialakítani velük. Kijelenthetjük, hogy az online jelenlét minden típusú vállalkozás számára elengedhetetlenné vált, emellett rengeteg lehetőséggel kecsegtet. Ahhoz, hogy megtaláljuk célcsoportunkat, online közönségünket és aktivizálni tudjuk őket; pontos célok kitűzésére, kreatív stratégiai lépésekre és megfelelő digitális csatornákra van szükség. 

Minél több csatornán próbáljuk elérni a potenciális vagy meglévő ügyfeleinket, annál nagyobb az esélye, hogy sikert érünk el. 

Az online jelenlét eszközei

Összeszedtük azokat a digitális eszközöket, amelyek online jelenlétünk alapjait adják. A felsorolt eszközök mind hozzájárulnak a márkahűség kialakításához, mivel minél több helyen találkoznak ügyfeleink a cégünkkel, annál több kapcsolódási pont alakul ki, és annál nagyobb valószínűséggel fog eljutni üzenetünk hozzájuk. 

  • Weboldal
    A sikeres vállalkozások számára egy korszerű honlap elengedhetetlen a mai világban, hiszen ez a cégről alkotott elsődleges benyomás fő portálja. Egy jól felépített honlap bizalmat kelt a vásárlókban, meggyőződhetnek róla, hogy cégünk hiteles és magas színvonalú szolgáltatást nyújt, értékes termékeket gyárt vagy forgalmaz. A releváns és minőségi tartalommal előállított honlap megfelelő hely a céges portfólió bemutatására: bővebben elmagyarázhatjuk mihez is értünk igazán, mit ajánlunk az ügyfelek számára. Nem utolsó sorban kapcsolatba léphetünk, adatokat gyűjthetünk és elemezhetjük a látogatók viselkedését, melyek a vállalkozás növekedéséhez is hozzájárulhatnak. 
  • Webshop
    Környezetünk olyan változásokon megy keresztül, amelyek velejárója, hogy a korábban személyes csatornán végzett értékesítés az online térbe tolódik át. Ha vállalkozásunk termékek értékesítésére specializálódott vagy rendelkezik szolgáltatási csomagajánlatokkal, akkor az offline értékesítési csatornáinkat érdemes kiegészítenünk online csatornákkal is. Egyrészt jóval szélesebb közönséget tudunk elérni online (országos, de akár nemzetközi célcsoportokat), másrészt az így elért vásárlók viselkedésének elemzésére számos digitális eszköz áll rendelkezésünkre. Jobban megismerhetjük, hogy valójában mi érdekli vásárlóinkat, hogyan hozzák meg döntéseiket és milyen utat járnak be a vásárlás során.
  • Social media profilok
    Facebook, Instagram, Linkedin és sok más közösségi média csatorna lehetőséget nyújt arra, hogy üzeneteket jutassunk el a közönségünk számára, kommunikáljuk feléjük az aktualitásokat, bemutassuk a cégünk emberi oldalát, hétköznapjait, érdeklődési körét. A közösségi média nagyon jó kísérleti terep arra, hogy megvizsgáljuk, mi is érdekli a közönségünket – egy-egy jól eltalált kép, bejegyzés vagy cikk komolyan aktivizálni tudja az érdeklődők körét. Közösségépítésben segíthetnek az oldalak hirdetési felületei is, ahol a célcsoportunknak érdeklődésének megfelelő, vagy lokáció, egyéb ismérvek szerint is elérhetjük további potenciális ügyfeleinket. 
  • Applikációk
    Napjainkban egyre elterjedtebb a mobilalkalmazások használata, amelyeket okostelefonok és tabletek segítségével kezelhetünk. Ezek az alkalmazások lehetőséget biztosítanak egy szorosabb kötelék kialakítására a márka és a vásárló között: személyre szabott üzeneteket küldhetünk, hűségprogramot hozhatunk létre vagy automatikus üzeneteket küldhetünk, például egy lefoglalt időpont közeledtéről, vagy egy promóciós időszak meghirdetéséről. 
  • Google eszközök
    A online jelenlét egyik legnagyobb előnye a kereshetőség – ha a potenciális ügyfeleink hasonló szolgáltatásokat nyújtó céget keresnek, akkor megtalálhatnak minket. Ezzel kapcsolatban nem tudjuk kikerülni a Google keresőjét és az online jelenlét optimalizálására megalkotott eszközeit. A Google Mybusiness, azaz Google Cégem lehetőséget nyújt a vállalkozás számára egy profil létrehozására és releváns tartalommal való feltöltésre (helyszín, nyitvatartási idő, webhely, telefonszám, képek,…). Ez a digitális eszköz segíti a cégünk könnyebb elérhetőségét, hitelességet biztosít és egy újabb kommunikációs csatorna az ügyfelek felé. 

Online stratégia

A weboldal, közösségi oldalak és az ingyenes Google eszközök jó alapot adnak az online jelenlétünkhöz. Ahhoz, hogy meg is találjanak minket, jó online stratégia kialakítására, megfelelő online marketingeszközökre, jól optimalizált, ún. SEO tartalmak alkotására van szükség. Ha a fentiek kialakításában egyedi, profi, teljeskörű segítségre és támogatásra vágyik, keresse a Next Ship csapatát!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Fignár Réka
Fignár Réka
Grafikus, aki a kertészkedés és gyógynövénytermesztés mellett a keresőoptimalizálás rejtelmeit is szívügyének tekinti.

Ha tetszett az írásunk

Íratkozzon fel hírlevelünkre. Havonta jelentkezünk értékes tartalmakkal a brand és design világából.

Kapcsolódó írásaink
Fignár Levente

Weboldalkészítés folyamata 10 lépésben

Mint minden gyártás, a weboldal készítés sem kivétel a folyamatmenedzsment alól. A Next Ship-nél 10 lépéses folyamatot alakítottunk ki a hatékony weboldal készítés érdekében.

Fignár Réka

SEO-barát szövegezés

A SEO, vagyis Search Engine Optimization egy olyan marketing stratégia, amellyel növelhetjük a weboldalaink látogatottságát.

Köszönjük, hogy
kapcsolatba léptél velünk!
Hamarosan megkeresünk
a megadott elérhetőségeden.

Üdv, Next Ship

Törődünk az Ön adataival, és szívesen használnánk sütiket az Ön élményének javítása érdekében.

Adatvédelmi nyilatkozat